2010. február 24., szerda

Tavaszébresztő kínai kel











A dolog úgy kezdődött, hogy vettem a piacon egy szép kínai kelt. Még nem tudtam, hogy mit készítek belőle, de tavaszváró ínyem zöldre vágyott, hát a kel bekerült a kosaramba. Azután, mivel a Nagycsarnokban voltam éppen, lesétáltam az alagsorba, az Ázsia boltba, ott választottam egy szép darab tofut, meg egy kevés tört mogyorót. Közben kitaláltam, mit főzök: mogyoróval hintett kínai kelt pácolt-sült tofuszeletekkel. Szójaszósz, csili meg olaj volt otthon, így amint hazaértem a piacról, máris nekiláthattam a tavaszi keleti (kikeleti… ha,ha) fogások elkészítésének. Nagyszerűen sikerültek, mindenkinek ízlettek, de, bár én főételnek gondoltam, a család nagyobb étkű tagjai könnyű előételnek ették.

MOGYORÓVAL SÜTÖTT KÍNAI KEL 

Hozzávalók: 1 kínai kel, só, 4 evőkanál olíva- vagy napraforgóolaj, 4-6 evőkanál csípős csilikrém, 10 dkg amerikai mogyoró, 5 dkg durva szemű zsemlemorzsa, a tálaláshoz: 1 piros húsú paprika

1. A kelt megmossuk, leveleire szedjük, és lobogva forró, enyhén sós vízben roppanósra főzzük, majd leszűrjük, lecsepegtetjük.
2. Egy tűzálló tálat olajjal kikenünk, és a kel harmadát beleterítjük. A paprikakrémmel leheletvékonyan megkenjük, majd a durvára tört mogyoró és a zsemlemorzsa keverékének harmadával meghintjük. 
3. Most újabb kelréteg, paprikakrém és a második harmad mogyorós morzsa következik. Ezután a maradék kellevelet ráhalmozzuk, és az utolsó adag mogyorós morzsával megszórjuk. 
4. A tetejét olajjal megspricceljük, majd forró sütőben kb. 15 perc alatt átmelegítjük, és a tetején lévő morzsát megpirítjuk.
5. A kicsumázott, apró kockákra vágott paprikával megszórva tálaljuk.

FOKHAGYMÁS SZÓJASZÓSZBAN PÁCOLT TOFU 

Hozzávalók: 40 dkg natúr tofu, 4 gerezd fokhagyma, 2 evőkanál szójaszósz, 2 evőkanál olaj, só, őrölt bors

1. A tofut 1 centi vastag szeletekre vágjuk. A megtisztított, zúzott fokhagymát a szójaszósszal, az olajjal , csipetnyi sóval és borssal összekeverjük, és a tofuszeleteket beleforgatjuk. 
2. Legalább 15 percig állni hagyjuk, majd páclevükben, egy teflonserpenyőben mindkét oldalukat szép aranybarnára sütjük. A mogyorós kellel körítve kínáljuk.

2 megjegyzés:

  1. Ha olaszos szószhoz rakok tofut, az mennyire illik hozzá? (paradicsomos, bazsalikomos szószra gondolok)

    VálaszTörlés
  2. Eisenstock Ildikó2010. február 25. 0:34

    Kedves Erika!

    Mivel a tofu kellemesen semleges ízű (különösen a natúr), jól bírja a fűszerezést, nem csak a keleti változatot, hanem a mediterrán aromákat is. Érdemes kipróbálni többféle ízesítéssel, de mindenképpen hasznos sütés-főzés előtt 15-20 percig pácolni.

    Üdv:
    Ildikó

    VálaszTörlés