2010. március 17., szerda

Na, végre, hogy tavasz van!

Ma már tényleg láttam a napot, igaz, hogy bújócskázik, igaz, hogy csalóka, mert csak akkor melegít, ha hosszasan kitesszük magunkat cirógató sugarainak, de akkor is: tavasz van. No, és ha tavasz van, akkor zöldet kell enni! Szinte, mindegy hogy mi az, csak zöld legyen. Ezzel a vággyal a fejemben, a szívemben, és persze az ínyemen, indultam a piacra, ahol a következő zöldeket találtam: fonnyadt saláta, hervadt karalábélevél, tegnapelőtti és méregdrága sóska és spenót. Már majdnem feladtam a zöld utáni vadászatot, amikor hirtelen megláttam a gyönyörű halomba rakott kívánatos hónapos retket. A csomókban ott kínálkozott a megoldás: reteklevél, frissen, vadan, üdén. Megvolt hát az a zöld, amire vágytam. Gyorsan vettem még mozzarellát, egy kevés füstölt sajt és aszalt paradicsom még volt otthon. Amint hazaértem, máris összedobtam egy jó kis reteklevél-salátát. Íme, a receptje:

RETEKLEVÉL-SALÁTA

Hozzávalók: 2 csomó hónapos retek zöldje, 10-10 dkg mozzarella és puha füstölt sajt, maroknyi aszalt paradicsom, 2-3 szál újhagyma a zöldjével együtt, 1 csokor petrezselyem, 1-2 ág friss vagy 1 mokkáskanál szárított bazsalikom, 2-3 evőkanál olívaolaj, fél citrom leve, só (ez el is maradhat), frissen őrölt bors
a tetejére: 1-2 evőkanálnyi durvára darabolt dió

1. A retekleveleket a szárakról letépkedjük, alaposan megmossuk, majd falatnyi darabokra aprítjuk.
2. A sajtokat kis kockákra vágjuk, a paradicsomot feldaraboljuk, a megmosott újhagymát a zöldjével együtt felkarikázzuk, a leöblített zöldfűszereket finomra vágjuk.
3. Mindezeket egy méretes salátástálban lazán összekeverjük, az olívaolajjal és a citromlével meglocsoljuk.
4. Ha kell, sózzuk, frissen őrölt borssal fűszerezzük, és a dióval megszórva máris tálaljuk. Adhatjuk pirítóssal előételnek,vagy natúr sült húsok, halak mellé köretként.

Tippek:
- Az összeállítás alapjául használhatunk fejes salátát, jégsalátát, zsenge karalábélevelet is.
- Aszalt paradicsom híján friss paradicsomot is tehetünk bele, vagy kétszer retek salátaként belekarikázhatjuk az egyik csomag hónapos retket is.
- Ha nincs otthon dió, a salátát megszórhatjuk, napraforgómaggal is, de kellemesen ropogós lesz, ha pirított kenyérkockát keverünk bele.
- Gazdagabb lesz a saláta, ha csíkokra darabolt sonkát, hideg sültet vagy keménytojás-cikkeket keverünk bele. Így akár könnyű ebédnek vagy vacsorának is kínálhatjuk, nagyétkűeknek természetesen friss péksütemény kíséretében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése